בפתח סיכום מסע היציאה ממצרים משה מספר על שתי הצעות, שלו ושל העם, בחורב ובקדש ברנע. מה נוכל ללמוד מכך?
קרא עודמהם הקווים המאפיינים של דרך הניגודים? העיון בפרשת דברים מדגים את עצם ההצבה של 'זוג של ניגודים'. כיצד, ולשם מה? הכתוב יוצר פלטפורמה, הקוראת לעיון פורה ועכשווי
קרא עודוידעת - והשבות. שני מצבי תודעה, שמסך בלתי נראה מפריד ביניהם. המקרא מאתגר לאפשרות של חצייה כזו
קרא עודזוגות של ניגודים אינם אמצעי ספרותי בלבד. במקרא הם אמצעי, שאינו משקף סימטריה. המקרא מציב את הניגודים, באופן מובנה ושיטתי - להנעת תהליך של מהות
קרא עודלוחות הברית הם שניים. מתברר כי 'זוגות של ניגודים' מהווים אבן בסיס בהצבת המקרא את מסריו. ניגודים לא באים להפריד, אלא להביא לתהליך של שילוב בונה
קרא עודלנושא הכיוון והיעד: 'כי המצווה הזאת' - בלשון יחיד. לצוות - להצביע על כיוון. ריבוי ופירוט - והיעד האחד הם שתי מגמות משלימות: מעגלים מתרחבים - החוזרים אל המקור, ומעשירים אותו
קרא עודבחירת השופטים 'לשבטיך' היא חידוש, התפתחות בתהליך היציאה מעבדות לחירות. בהצעת יתרו אין התיחסות לזיקה השבטית. היא מופיעה רק בסיכומי משה בספר דברים
קרא עודאין לדעת 'מה היה באמת'. גישת 'דרך הניגודים' מתמקדת באופן בו הכתוב מציב את האירועים, ובעיקר בהבדלים שבין התיאורים. באמצעות העיון ניתן להגיע לתובנות לגבי הנושא, והתהליך שנחשף.
קרא עוד