נהניתי מאוד מהשיעורים והצטערתי כל פעם כשלא יכולתי להגיע. השיעורים היו מעניינים מאוד ותרמו לי רבות. הם העמיקו את ההבנה שלי והוסיפו לי נקודת מבט שלא הייתה לי לפני כן. נוסף לי רובד נוסף, גבוה יותר ומעמיק יותר להבנת התנ"ך. נראה לי שאני רואה כעת בעיניים "חכמות יותר". נחשפתי לדרך הסמל ולשיטתיות בהן פועלים הסמלים. והמסר של מה שמתהווה בין הניגודיות שבין שני הסמלים. הניגודים שכל אחד עומד בפני עצמו אבל יש חשיבות לאינטראקציה ביניהם, וקיום האחד תלוי בשני, וכל אחד מהם עוזר להבין את השני. והחשוב הוא שזה נותן לנו תובנות לגבי החיים שלנו. ומאיר הדגיש את החיבור שאנחנו יכולים לעשות מהתובנות האלו לחיים שלנו. וזו נקודה ראייה שאני בהחלט אקח איתי בהמשך. אהבתי את הדרך שבה מאיר העביר את השיעורים, את השיח שהתפתח בשיעור והחשיבה המשותפת כשכל אחד הוסיף מעצמו. זה בהחלט קורס אחר שונה ומיוחד במינו. ואני ממליצה עליו בכל פה. אביבה
אביבה
בשנה האחרונה השתתפתי בקורס בשם "תנ"ך על פי תורת הסמלים" שהועבר במסגרת תוכנית לימודי בוקר "אל גיל" בבית יהודית - מינהל קהילתי "גינות העיר". חומר הקורס הביא אצלי לראיית הטכסט התנכי מנקודות מבט חדשות, וההרצאות שניתנו תוך שיתוף ועידוד הלומדים, תרמו למעורבותם ולהגברת העניין בחומר הלימוד, ולהבנה עמוקה יותר. תמר
תמר
כאשר נרשמתי לקורס "תנ"ך עפ"י תורת הסמלים" הכרתי כבר סמל מקראי. שנים רבות עבדתי בבית הספר לרפואה והכרתי את הנחש המתלפף על הלפיד הצמוד לאות א של האוניברסיטה וכן מהווה את סימלם של הרוקחים. היה לי גם מפגש יומיומי עם הנחש הצמוד לימינו של ספר, שכן זהו סימלה של הספריה הרפואית שבה עבדתי. חשבתי שהקורס יעסוק בנחש ובסמלים דומים לו. אבל כשהגעתי לשיעור התברר לי שתורת הסמלים היא מבט חדש ובלתי מוכר לי של התנ"ך. זוית ראייה מיוחדת במינה על צמדים של סמלים, ניגודים שיש בהם מתח ולאחר שהם ממלאים את יעודם הם נעלמים. ראינו דוגמאות רבות לכך בכיתה. קראתי את ספרך "עיון בתנ"ך בדרך הסמל" - על המקל והמטה. נהניתי מהדרך שבה אתה מציג את הרעיון לאורך המקרא. וכן גם את ההשוואות הרוחביות (בין יעקב ודוד, בלעם ודוד, יעקב משה ואהרון) אני מקווה שתמשיך להוציא ספרים על סמלים נוספים. עדנה
עדנה